رویکرد ترکیبی به سیستم اطلاعات مکانی جهت اولویت‌بندی توسعه خطوط اتوبوس سریع‌السیر با استفاده از مدل آنتروپی شانون و کوپراس با تأکید بر مفاهیم عدالت فضایی تا افق 1410 (نمونه موردی: شهر اصفهان)

ایمان بهارلو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 بهمن 1402

https://doi.org/10.48308/gisj.2024.232377.1166

چکیده
  حمل‌ و ‌نقل عمومی و رفت و آمد آسان در شهر از جنبه‏های اصلی حیات شهری است و برخورداری از سیستم حمل‌ و نقل کامل، منظم و گسترده از نیازهای اولیه شهر محسوب می‌شود. در این راستا توجه به اصول «عدالت فضایی» که با هدف رفع نارسایی‌های مدیریت شهری وارد مباحث برنامه‌ریزی شهری شده‌ حائز اهمیت است. شهر اصفهان در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر ...  بیشتر

بررسی عدالت مکانی در دسترسی به شبکة حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری با استفاده از ضریب جینی و منحنی لورنز تا افق 1410 (منطقة مورد مطالعه: شهر اصفهان)

علی اکبر متکان؛ علیرضا وفائی نژاد؛ ایمان بهارلو؛ احمد خادم الحسینی

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 117-132

https://doi.org/10.52547/gisj.13.1.117

چکیده
  یکی از مهم‌ترین مدهای حمل‌ونقل عمومی شبکة حمل‌ونقل مترو است که تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد. ازدیگرسو، با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور راه‌اندازی شبکة مترو، توسعة مرحله‌به‌مرحله با بهره‌برداری از یک خط و اجرای خطوط دیگر به‌دست مدیران شهری مورد توجه است. بنابراین، هدف از این تحقیق بررسی میزان دسترسی به شبکة متروی ...  بیشتر

برآورد و پهنه‌بندی فرسایش خاک با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه‌ای وGIS (مطالعه موردی: حوضه قلعه‌چای)

منیره موسی بیگی؛ ایمان بهارلو؛ علیرضا وفائی ن‍ژاد

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1398، ، صفحه 1-10

https://doi.org/10.52547/gisj.11.4.1

چکیده
  شناسایی عوامل مؤثر در گسترش فرسایش خاک و پهنه‌بندی آن یکی از عوامل اساسی، جهت مدیریت و کنترل این پدیده و تعیین راهکارهای مناسب در مقابله با گسترش آن است. هدف از این پژوهش، پهنه بندی فرسایش خاک در حوضه قلعه‌چای، در غرب استان آذربایجان شرقی با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه­ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی است. بدین منظور با بررسی منابع ...  بیشتر